XLuaがオープンソース化されました。ありがとうRetriever2。
オープーンソース化されたことで初めて見たXLua-Java は、以前スクリーンショットで見たことがあっただけだったので本当に存在していたとは知らなかった。
中身はVisual C++ Express 2008プロジェクト(ソースファイル、ヘッダーファイル、リソースファイルなど)一式みたい。早速XLuaをビルドしてみたが、まず当然SDKが必要なのとSDKの中に指定されているあるべきものが無かったりで多少トラブったけど一応ビルド成功、自作XLuaの完成・・なんだこれファイルサイズ異常にでっけぇ・・何か余計なものをリンクしてる予感。でも一応動いたのでこれはこれで良し。
VC++が分かる人ならXluaをユニコードに対応させることもできるはず。エクステンション開発の資料としても一級品だと思うのですが、難易度が高すぎてこれポイッと渡されてすぐなんとかできるものでも無さそう。とはいえ、ありがたやありがたや。
XLua Open Source | |
Extension Developer Registered: 06/30/06 |
Hello everyone,
I wanted to let all interested folks know that I have published XLua and all related sub-projects as an open source project. It is available at https://github.com/jaquadro/XLua I’ve reached a point where it is unlikely I will continue any heavy development on this project, although at this time I am still fully committed to supporting the core extension with bugfixes. There’s a couple reasons for this. The first is that I’ve drifted away from Click as a platform, so there’s little incentive to keep working on it (although this project has been an amazing experience for me, both personally and professionally). The second reason is that XLua is stable and mature, and there really isn’t a lot that needs improvement. I’m posting this project to strengthen my promise that it will not just become another abandoned, deprecated plugin, even if I completely disappear. I also hope that the code, which encompasses a couple years of research and experimentation with MMF’s core, will be useful to other extension developers. If anyone is interested in contributing changes to XLua or one of its sub-projects, I highly encourage it and I’d love to hear from you. A brief overview of what’s included: XLua XLua-Java XLua-MMFI XLua-OpenGL XLua-Surface |