リファレンス URL:instance_position( x, y, obj );
「実数 (Real) 」として戻り値。 ※まだ適当にしか読んでない。 コリジョン関連。指定した座標に衝突判定を持つオブジェクトが存在する場合、そのインスタンスIDを返す。サンプルではそのIDを with で使っている。 インスタンス ID を必要としていない場合は position_meeting を使う。 衝突判定のオブジェクト指定には all と other というキーワードが使える。noone は NULLだが、型は無いので false か 0 といった定数と同じ。衝突判定に何も引っかからなかった場合には noone を返す。 With this function you can check a position for a collision with another instance or all instances of an object. When you use this you are checking a single point in the room for an instance or an object. This check will be done against the bounding box of the instance or against the mask of the instance if that instance has precise collisions checked and will return the unique instance id. If you do not need the id of the colliding instance you should consider using position_meeting instead. This function also accepts the special keywords all and other and will return the keyword noone if no collision occurs. スクリプト・サンプルvar inst; inst = instance_position(mouse_x, mouse_y, obj_Pause_Button); if inst != noone { with (inst) image_index=1; instance_create(room_width / 2, 0, obj_Menu); }
Functions/instance_position